Ayesa Ingeniaritzak Mexikoko tren-linea berria eraikiko eta diseinatuko du
Proiektuak 20 milioi euroko inbertsioa dakar eta 140 kilometro baino gehiagoko bi tarte hartzen ditu
Sare berri honek milioika pertsonari zerbitzua eskainiko die, mugikortasun jasangarria sustatuko du eta hiriarteko konektibitatea optimizatuko du
Ayesa Ingeniaritzak tren-instalazio handien kudeaketan duen ibilbidea zabaltzen du Mexikon bi kontratu berri eskuratuta. Trenbideen Garraioaren Arautzailea (ARTF) agentziak 20 milioi euro inguru balioko duten bi tarte Mexikoko trenbide berriko sare nacionaleko bidaiarien garraiorako gainbegiratzea esleitu dio; herrialdearentzat gizarte- eta ekonomia-ikuspuntutik estrategikoa den azpiegitura.
Gobernu Federalaren ekintzaren helburua Mexiko Hiria eta Nuevo Laredo lotzea da, eta lehen fasean lau korridore trenbide garatzen ari dira: Mexiko Hiria–Pachuca, Mexiko Hiria–Querétaro, Querétaro–Irapuato eta Saltillo–Nuevo Laredo, guztira 787 kilometroko luzera duena.
Ayesak bi proiektu hauetan parte hartzen du Cal y Mayor Asociados enpresarekin UTE bidez. Lehena Querétaro–Irapuato trenaren tarte bat da, 30,3 kilometroko luzera duena Querétaro eta Apaseo el Grande artean, 8 milioi euroko balioarekin eta 27 hilabeteko exekuzio epeak. Bigarren kontratuak 111 kilometroko tarte bat hartzen du Saltillo–Nuevo Laredo trenaren kasuan, Saltillo eta Santa Catarina artean, 10,6 milioi euroko inbertsioarekin eta 34 hilabeteko epeak.
Obrak bide-guneak, tunelak, ibilgailuen pasabideak eta drainatzeak eraikitzea barne hartzen du.
Bi kontratuetan, kontsortzioak eraikuntza eta diseinuaren gainbegiratze, kontrol eta jarraipenaz arduratuko da, proiektuaren baldintza tekniko, arautzaile, ingurumen- eta segurtasun-eskakizunak betetzen direla bermatuz.
Tren estrategikoak
Querétaro–Irapuato eta Saltillo–Nuevo Laredo trenek 108,2 eta 395,7 kilometroko distantzia egingo dute, hurrenez hurren, bidaiarien bikoiztutako bideetan, gehienezko 200 km/h abiadurarekin. Sareko bidaiarien saretara zuzenean integratuko dira, 2028tik aurrera Mexiko Hiria eta Nuevo Laredo lotuz.
Azpiegitura honek milioika herritarrei onura ekarriko die, mugikortasun jasangarria sustatuko du, bidaia-denborak murriztuko ditu eta hiriarteko konektibitatea optimizatuko du.
Bigarren fase batean 2.600 kilometroko bide gehigarriak eraikitzeko aurreikuspena dago, oraindik lizitatu gabe, eta ibilbide berriak lotuko ditu, hala nola Irapuato–Guadalajara, Querétaro–San Luis Potosí, San Luis Potosí–Saltillo eta Mazatlán–Los Mochis.
Manuel González Villalobos, Ayesa Mexikoko country manager-aren arabera: “Esleipen hauekin, Ayesak esperientzia handitzen du tren-instalazioen proiektuetan Latinoamerikan, eta Mexikoko garraioaren modernizazioan aktore nagusietako bat izatearen rola indartzen du”.