Bilbao Port eta VINCI Energies Spain enpresek konfiantza dute Ormazabal eta Ingeteam enpresengan Bilboko portuko kaiak elektrifikatzeko

Albisteak, Bizkaia

OPS teknologia erabiliz, A-5.1 eta A-6.1 kaietako elektrizitate-saretik hornitu ahal izango dira itsasontziak, motor osagarriak martxan eduki beharrik gabe eta zarata, bibrazio eta emisio guztiak kenduz

Konponbide bateratua Ormazabalek, soluzio elektriko pertsonalizatuetan eta goi-teknologiakoetan adituak, eta Ingeteamek, energia bihurketan espezializatutako enpresak, Bilboko Portuak 11 atrakaleku elektrifikatzeko duen plan estrategikoari erantzuten diote

Bi konpainiak erreferente gisa berretsi dira OPS motako soluzioetan, iaz Cadizko Portua elektrifikatzeko teknologia hornitu ondoren

Europako portuen jarduera elektrifikatzea erronka teknologiko handienetako bat izan da azpiegitura horien operadoreentzat; izan ere, itsas garraioaren hazkunde betean, Europako araudia bete behar dute, trantsizio ekologikoa bermatzeko eta ingurumen-kutsadura ezabatzeko, bai portuetan, bai herri mugakideetan.

BilbOPS proiektua inbertsio estrategikoa da, eta bere helburua da kaiak 11 konexio-punturekin elektrifikatzea, 4 planta fotovoltaikoetatik datozen energia berriztagarrien sorkuntza integratuz. Bilbao Portek eta VINCI Energies Spainek konfiantza izan dute Ormazabal, soluzio elektriko pertsonalizatuetan eta goi-teknologiakoetan aditua, eta Ingeteam, energia-bihurketan espezializatutako enpresa, Bilboko portuko A-5.1 eta A-6.1 kaietan atrakatzen duten itsasontzien erdi-tentsioko hornidura elektrikoa bermatzeko, Espainiako iparraldeko portu-azpiegitura nagusia baita. Lehenengo fasea da, eta, ondoren, gurutzaldietako, ferriseko eta edukiontzietako kai guztiak jorratuko ditu, bai energiaz hornitzeko soluzioak, bai portu-itsasontzi arteko interkonexioak kontrolatzeko eta babesteko soluzioak barne hartuta.

Ormazabalek eta Ingeteamek Bilboko portuko ro-ro trafikoko atrakalekua elektrifikatzeko lehen 2 konexio-puntuak hornituko dituzte. Horrela, proiektu integral bat hornituko dute, beharrezkoak diren zerbitzu- eta erabiltzaile-geruza guztiak barne hartzen dituena, hornidura oso pertsonalizatuarekin osatua eta eremuan plug & play funtzionaltasuna lortzera bideratutako diseinuarekin.

Horrelako konponbideek, On-shore Power Supply (OPS) izenekoek, portuko sare elektrikotik itsasontziak elektrizitatez hornitzea ahalbidetzen dute, eta ez da beharrezkoa motor osagarriak abiarazita edukitzea hori sortzeko, azpiegitura horietatik hurbilen dauden biztanle-guneetarako kaltegarriak diren zarata, bibrazio eta gas kutsatzaile guztiak kenduz. Bi konpainiek iaz hedatu zuten teknologia hori Cadizeko portuan, Cadizko azpiegiturako bidaiarien terminala elektrifikatuz.

Atakak elektrifikatzeko soluzio teknikoa (OPS teknologia)

Omexom Spain VINCI Energies Spain eta bere partners, Ormazabal eta Ingeteam enpresen energia-azpiegituretan espezializatutako markaren baterako soluzioak ingeniaritzen integrazio-maila handia ahalbidetzen du, eta horrek zerbitzuaren kalitate globala hobetuko du, martxan jartzeko denborak murriztuz, konexio elektrikoaren sinpletasuna eta mantentzea areagotuz, landa-instalazioko akatsak saihestuz eta sistemaren funtzionamendua kalitate-maila zorrotzenekin bermatuz. Halaber, energiaren transferentzia % 25 handitzen lagunduko du.

Horrela, Ormazabalek eta Ingeteamek elkarrekin garatutako soluzioa bi OPS instalaziotara irteera duen sare elektrikora konektatzeko zentro batean oinarritzen da. Energia elektrikoaren hornidura bermatuta dago bi transformadoreri esker. Transformadore horiek sarearen sarrerako tentsioa murrizteko ardura izango dute; ondoren, Ingeteamek fabrikatutako bi bihurgailuk atrakatutako itsasontziaren funtzionamendu-maiztasuna ezartzen dute; eta, azkenik, beste bi transformadorek tentsioa igoko dute portuan zehar banatzeko.

Bi konpainien ezagutza adituari esker, transformadore jasotzaile berak modu automatizatuan eman ahal izan dio energia itsasontziari, eta horrek konexio-eragiketak sinplifikatzen ditu.

BilbaOPS proiektuari buruz

Bilboko Portuko Agintaritzak garatutako BilbOPS proiektua inbertsio estrategikoa da, bere eragin-eremuko portuekin korridore berdeak ezartzea helburu duena, batez ere Europako iparraldearekin. Horretarako, lehenengo jarduera edukiontzien, gurutzaldien eta ferryen kaiak 11 konexio-punturekin elektrifikatzean datza, 4 planta fotovoltaikoetatik datorren energia sortzea integratuz. Azken helburua da itsasontziei hornitutako energiaren % 30 gutxienez jatorri berriztagarrikoa izatea.

Proiektua finantzatzeko, Bilboko Portu Agintaritzak Europar Batasuneko NEXT GENERATION eta CONNECTING EUROPE FACILITY (CEF) programen funtsen ekarpena du.

BilbOPSi esker, Bilboko Portua gertuago egongo da Europar Batasunaren “Fit For 55” helburuak betetzetik, eta % 40 murriztuko ditu portuko berotegi-efektuko gasak. Proiektu honekin eta beste neurri osagarri batzuekin, Europar Batasunak 2030erako ezarritako isuriak % 55 murrizteko helburua lortu ahal izango da. BilbOPSek aukera emango du Arku Atlantikoan jauzi kualitatibo bat egiteko, Bilboko portuko azpiegitura egokituz eta zerbitzu berri hori eskainiz.

Partekatu

Beste berri batzuk