IKERLANek eta Premium PSUk ultra konpaktuko bihurgailu osagarri bat garatzen dute, katenarien energia erabiltzen duena Turingo tranbiaren bagoien klimatizazio-sistema elikatzeko

Albisteak, Gipuzkoa

IKERLAN zentro teknologikoak, Premium PSUrekin elkarlanean, tranbia baten katenariatik elikatutako laguntzaileen bihurgailu bat garatu du bagoien klimatizazio-sistema funtzionarazteko

Siliziozko karburozko erdieroaleak erabiliz, IKERLANek merkatuko bihurgailu txiki eta eraginkorrenetako bat garatu du

Teknologia-zentroa erreferentea da teknologia horretan oinarritutako aplikazioen garapenean, eta haren aplikazioaz baliatzen ari dira tren-, automobil- edo aeronautika-sektoreko enpresak

Premium PSU potentzia-elektronikako fabrikatzaileak, IKERLAN euskal zentro teknologikoarekin lankidetzan, neurrira egindako potentzia-bihurgailu bat garatu du Turingo (Italia) tranbien sareko sistema osagarriak elikatzeko. Silizio karburozko erdieroaleetan oinarritutako teknologia bati esker, ultra konpaktu bihurgailuak, katenariatik zuzenean elikatzen denak, sistema osagarriak funtzionarazten ditu, bidaiarien bagoietako aire girotuaren eta berokuntzaren sistema eta gidariaren kabina bezala.

Irailaren hasieratik, hogeita hamar bat konboi dabiltza Italiako hirian bihurgailuen belaunaldi berri honekin; PREMIUM PSU eta IKERLANen artean garatutako teknologia honek ekipoen bolumena eta pisua minimizatzeko aukera ematen du, sistemaren eraginkortasun handia mantenduz. Garatutako bihurgailua merkatuko ekipo txikienetakoa da, 600 V eta 750 V-ko tentsioetan jarduten duten tranbientzat, trenbide-elektrifikazioari buruzko nazioarteko araudia betetzen dutenentzat (EN50163, trakzio-ekipoek eta tren-sistemako ekipo osagarriek jasan behar dituzten tentsioak eta gaintentsioak ardatz dituena, batez ere). Gutxi gorabehera, garbigailu batek bezala okupatzen du, eta 40 kW-raino sor dezake, % 92tik gorako eraginkortasunarekin.

Luis Mir IKERLANeko Potentzia Elektronikaren arloko arduradunak azaldu duenez, ekipoak dimentsioei, potentziari eta pisuari dagokienez bete behar zituen baldintzak “erronka handia ziren, ahalik eta bihurgailu arinena diseinatu behar baikenuen, gehienez ere 30 x 36 x 110 cm-ko dimentsioetan sartzeko”.

“Horrelako teknologiek aukera ematen digute mugikortasun elektrikoaren sistemen iraunkortasun handiagoa lortzeko. Trenetan ekipo arinagoak, trinkoagoak eta oso eraginkorrak izateak ibilgailuaren kontsumoa murriztea dakar, hau da, energia sortzeko inpaktu txikiagoa duten pertsonak garraiatu ahal izatea “, gehitu du Luis Mirrek.

Premium PSU konpainia kataluniarra da, industria eta trenbide merkaturako energia bihurtzeko sistemen diseinuan eta fabrikazioan aditua, eta zorroan sektoreko bezero garrantzitsuak ditu, hala nola CAF, ABB, Bombardier edo Skoda, besteak beste. IKERLANekin duen lankidetzari buruz, konpainiako CEOak, Jordi Gazok, honako hau adierazi du: «IKERLANekin izandako lankidetzari esker, katenaria arineko inbertitzaile bat garatzea lortu genuen, oso trinkoa, eraginkortasun handikoa eta urtebetetik beherako epean berritzailea. IKERLAN bezalako zentro teknologikoekin egindako lankidetzak, ezagutzak eta berrikuntza ematen dizkigutenak, aukera ematen diote Premium PSUri produktua garatzeko epe oso doituak eta merkatuko teknologia aurreratuenekin lortzeko».

IKERLAN erreferentziazko zentroa da silizio karburoan oinarritutako teknologiaren garapenari dagokionez. Potentziako Elektronikaren arloan hamar urte baino gehiago daramatzate teknologia hori ikertzen. Orain dela bost urte baino gehiagotik, silizio karburozko erdieroaleen teknologia aplikatzeko erreferentetzat hartu da zentroa, pisua, bolumena eta eraginkortasuna oso faktore garrantzitsuak diren sektoreetan.

IKERLANek teknologia hori aplikatu du tren-ibilgailuen trakzio-sistemetan (tranbietarako eta metroetarako), aeronautikarako ekipoen elektrifikazioan, ibilgailu elektrikoen kargagailuetan (entxufagarriak eta hari gabekoak), bai eta baterietan oinarritutako biltegiratzea integratzeko inbertsiogileetan ere, sare elektrikoari euskarria eskaintzeko.

Turingoa ez da IKERLANen garatutako teknologia duen tranbia-sare italiar bakarra. Florentziako tranbia-sistemak, adibidez, Europako Elastic ikerketa-proiektuari esker garatutako konponbidea du; etorkizuneko mugikortasun-sistema autonomo eta seguruen oinarriak ezartzen dituen teknologia bat, adibidez, hiriko trafikoa hobetzeaz gain, gorabeherak, istripuak eta mantentze-kostuak murriztea ahalbidetzen duena.

Partekatu

Beste berri batzuk