Santiagoko metroak Aiesa Ingeniaritzari esleitu dio 9. lineako aholkularitza espezializatua

Mugarri berri hori gehitu behar zaie 3. linearen hedapenaren eta 7. lineako zenbait zatiren obra zibilaren sistemak gainbegiratzeko kontratuei
Ibilbide berriak 27 kilometro egingo ditu, eta bi milioi herritarrei egingo die mesede, bidaia-denborak nabarmen murriztuta
Ayesa ingeniaritza- eta teknologia-zerbitzuen hornitzaile globala da, eta beste mugarri bat lortu du Txileko Santiagoko metroan. 3. eta 7. lineetan gainbegiratze-lanak egin ondoren, orain Metro de Santiago enpresak 9. linearen ingeniaritza eta eraikuntzarako aholkularitza espezializatua (project management) esleitu dio.
Santiagoko metroaren egungo sarea Latinoamerikako modernoenetakoa eta zabalenetakoa da, 149 kilometrorekin. Santiagoko metroak sistema horren aldeko apustua egin du, konektibitatearen eta hiri-mugikortasun iraunkorraren ardatz gisa, eta 7. lineako eraikuntza-lanek eta 8. lineako ingeniaritza-lanek aurrera jarraitzen duten bitartean, etorkizuneko 9. linea proiektatu du, 2.733 MUSDeko aurrekontuarekin.
Ayesak esperientzia handia du garraio masiboko sistemetan, eta kontratu berri honetan zerbitzu hauek emango ditu: ingeniaritza kudeatzeko aholkularitza, kontraparte-ingeniaritza, ingurumen-aholkularitza eta komunitatearekiko harremana, obren koordinazioa, zerbitzu-aldaketen koordinazioa eta kudeaketa, desjabetzeen eta zortasunen kudeaketa, proiektuaren plangintza eta kontrola.
Etorkizuneko 9. linea erabat lurpekoa izango da eta egungo sareari 27 kilometro gehituko dizkio. Recoleta, Santiago, San Miguel, San Joaquín y La Granja, San Ramón, La Pintana eta Puente Altoko komunetan barrena ibiliko da, eta bi milioi biztanleri egingo die mesede, bidaia-denborak nabarmen murriztuko baitituzte.
Santiagoko metroan konbinazio laukoitza izango duen lehen linea izango da: Cal eta Canto geltokiak 2., 7. eta 3. lineekin konbinatuko ditu, sei konbinazio izango ditu guztira eta 4. linea deskongestionatuko du, hiriburuko erdigunerako ibilbide zuzena eskainiz.
Ibilbide berrian 19 geltoki aurreikusten dira, baita tailerrak eta kotxetegiak ere. “9. lineako obrak gainerako azpiegiturekin integratzeko, geltoki batzuk 40 metrotik gorako sakoneran garatu behar dira, eta horrek konponbide berritzaileak bilatzera behartzen du. Bidaiarien garraio bertikala modu eraginkorrean diseinatu behar da 9. linearen mailaren, azaleraren eta trukerako beste estazio batzuen mailen artean, guztiak ere lekualdatze-bolumen masiboekin “, azaldu du Mariluz Ramirezek, Ayesako LATAM garraioetako zuzendariak. Jarduketa guztiak integratzeko, BIM metodologia erabiliko da.
Laugarren kontratua Metro de Santiagorekin
Kontratu berri honek Ayesa Metro de Santiagorako erreferentziazko aholkularitza-enpresa gisa duen posizioa indartzen du. 2022an, multinazionalak 3. linearen hedapeneko sistemak eta ekipamenduak muntatzeko, probatzeko eta zerbitzuan jartzeko ikuskapen teknikoa irabazi zuen. Eta, gaur egun, 7. lineako 2., 3. eta 4. tarteetako obra zibila gainbegiratzen ari da.
Gainera, enpresa kudeatzailea bere automatizazio- eta berrikuntza-estrategia aldatzen ari da, eta Ayesari SAP ERP sistemarako euskarri- eta azpiegitura-zerbitzuaren kontratu bat esleitu dio, erabiltzaileek egiten dituzten prozesuak eta izapideak eraginkorragoak izan daitezen.
Latinoamerika osoan, Ayesak Bogota, Panama, Quito, Lima, Mexiko Hiria, Monterrey eta Santo Domingoko metroetan parte hartu du, eta plangintza, diseinua, gerentzia eta gainbegiratzea bezalako arloetan garatu du bere ezagutza.