Eraldaketa digitalak eta ekologikoak hornidura-katearen eraginkortasuna, iraunkortasuna eta lehiakortasuna hobetzen ditu

Albisteak, Araba

Euskadiko Mugikortasun eta Logistika Klusterrak Empack, Logistics & Automotion azokarekin elkarlanean antolatutako Euskadiko Logistika Jardunaldiaren bederatzigarren edizioa ospatu da

Klusterrak stand batekin parte hartzen du ekitaldian, sektorearen gaitasunak irudikatzeko. Azokan Igarle, JSV, Bilboko Portua eta BOE Ingenieritza ere egongo dira

Bileran, sektorearen eraldaketa digitalak bere lehiakortasuna bultzatzeko duen zeregina nabarmendu da

Egin da Euskadiko Logistika Jardunaldiaren bederatzigarren edizioa, Logistics & Automation azokaren laguntzarekin Mugikortasun eta Logistika Klusterrak antolatutako topaketa. Jardunaldiaren inaugurazioa Azokakoarekin batera egin zen. Óscar Barrancok, Easyfairs erakusketa-ekitaldiaren enpresa antolatzailearen Espainia eta Portugalerako zuzendariak, azoka gisa duen eginkizuna azpimarratu zuen, ez baita berrikuntzaz hitz egitea gutxi batzuentzat, industria osoarentzat baizik. Zentzu horretan, Klusterrak sektore logistikoaren eta ekitaldiaren alde egindako lana eskertzen zuen. Bestalde, Klusterreko presidente Eduardo Lasak eskerrak eman zituen Azokarekiko loturagatik. Azokaren helburua sektorean berrikuntza sustatzen laguntzea da, erakusketa ezagutza teknologiko aditu eta espezializatuaren dibulgazioarekin osatuz.

Mugikortasun Iraunkorraren Legearen onurak

Hitzaldiei hasiera emateko, Fran Manzano Igarle Taldeko CEOak hitz egin zuen, Mugikortasun Iraunkorraren Legeak garraiolarientzat eta zamaketarientzat dituen onurei buruz. Horien artean, hornidura-kateak e-CMRaren eta garraio-gutun digitalaren bidez sinkronizatzea nabarmentzen zen. Gainera, Truck Friendly Movement aurkeztu zuen, errepideko salgaien garraioaren sektorearen ingurumen, ekonomia eta gizarte jasangarritasunarekin elkarlanean aritzeko helburua duen mugimendua.

Horren ondoren, hainbat enpresak sektorean aplikatutako berrikuntza teknologiko nagusien errepasoa egiten zuten; horien artean, digitalizazioak, adimen artifizialak, automatizazioak edo ahotsaren bidezko kudeaketak bultzatutakoak nabarmentzen ziren.

Sinkromodalitatea, digitalizazioa eta adimen artifiziala

Digitalizazioaren arloan. Senerrek AirisSynchro proiektu europarra azaldu zuen, garraiobideen arteko koordinazioa hobetzeko lana, denbora eta emisioak murriztuz, operatiba arinduz eta kostuak optimizatuz.

Ingurune digitalizatuetako datuen erabileratik abiatuta ere, AR Racking eta BOE Ingeniaritzak adimen artifizialaren eta sistema automatizatuen inguruko lanak aurkezten zituzten. Esaten zutenez, automatizazioa “ez da berez helburu bat, baizik eta hobekuntza bat lortzea, hainbat helburu biltzen dituena, hala nola kostuen murrizketa, efizientzia, epeak, kalitatea, malgutasuna, arintasuna, ingurumenaren hobekuntza edo iraunkortasuna”. Abiapuntu horretatik, aurkezten zuten nola aplikatzen dituzten datuak eta adimen artifiziala kudeaketa logistiko eraginkorrago baterako, eta nola erabiltzen dituzten eskaerak biltegiratzeko eta prestatzeko sistemetan.

Monitorizazioa, ahots bidezko kudeaketa eta galeren murrizketa

Goizeko bigarren blokea Tecnaliak irekitzen zuen. Zentro teknologikoa Adimen Artifiziala ere erabiltzen ari da mikrokontrolagailuetan oinarritutako gailu txiki txertatuetan. Zehaztu zutenez, automobil moderno batek 20 eta 40 bitartean eraman ditzake, eta horrek esan nahi du gaur egun 250 mila milioi mikrokontrolagailu erabiltzen direla. Tecnaliak teknika horiek aplikatzen ari den kasuak azaldu zituen, eta, zehazki, salgai hoztuen garraioan isurketak murrizteko eta garraio-azpiegiturak (zubiak eta trenbideak, bereziki) deskarbonizatzeko duten erabilgarritasuna nabarmendu zuen.

Digitalizazioari eta adimen artifizialari buruzko esku-hartzeen ondoren, JSVk aktiboen kudeaketari heltzen zion ahotsaren bidez. Orain, mota guztietako funtzioak bete daitezke ahots-teknologia erabiliz, begiak eta eskuak libre utziz, zereginak arinago eta erosoago egin ahal izateko, eraginkortasuna areagotuz eta denborak hobetuz. Ahotsaren bidez gidatutako teknologia faktore bereizgarria izaten ari da, bai biltegiko eta logistikako prozesuetan, bai ikuskaritzan.

Bestalde, ClCircarrek denbora errealeko monitorizazio-zerbitzu bat zuen, salgaia garraioan non eta nola dagoen jakiteko, galerak prebenitzeko. Gauzen Internet eta cloud plataforma eta ekonomia zirkularraren eredua uztartzen dituen irtenbidea.

Tek4log proiektuaren aurkezpenak hitzaldiei amaiera eman zien. Proiektu honen helburua teknologia disruptiboek sektore logistikoan duten bideragarritasuna eta aukera aztertzea da. Euskadiko Mugikortasun eta Logistika Klusterrak esku hartu zuen. Hala, jardunaldiaren amaieran, eraldaketa digitala eta ekologikoa bultzatu behar ziren, hornidura-katearen eraginkortasuna, iraunkortasuna eta lehiakortasuna hobetzeko.

Cluster en Empack, Logistics & Automation

Azokaren esparruan Jardunaldi Logistikoa ospatzeaz gain, Klusterra azoka-pabiloian dago, bere bazkideen gaitasunak eta indarguneak irudikatzen dituen stand batekin. Gaur goizean, Eusko Jaurlaritzako Garraio Sailak ere hartu du parte stand-ean. Izan ere, indarrean dauden sektorea modernizatzeko laguntzen berri eman die bisitariei ordu batzuetan.

Partekatu

Beste berri batzuk