Euskadiko Mugikortasun eta Logistika Klusterrak 730 mila euro bideratuko ditu Europako funtsetatik ekonomia urdineko proiektuetarako

Albisteak, Araba

Klusterrak kudeatutako 6 ekimenek Galatea proiektuan eskuragarri zeuden funtsen % 33 lortu dute

Kateko finantzaketa aukera paregabea da gure ETEen proposamen berritzaileei ekonomikoki laguntzeko, Europar Batasunetik datozen funtsekin

Duela gutxi, Galatearen amaierako ekitaldia egin da Marseillan. Hiru urtez garatutako Europako proiektua da, eta ekonomia urdinaren edo urdinaren eremuan lan egiten duten ETEen azeleratzaile gisa sortu da. Proiektuak 2,2 milioi euro zituen mugaz gaindiko eta sektore arteko ekimenak finantzatzeko, eta horietatik 730 mila Euskadiko Mugikortasun eta Logistika Klusterrak kudeatutako proposamenei esleitu zaizkie. Klusterra Galatea partzuergoko kide izan da. Partzuergo hori Katalunia, Frantzia, Grezia, Polonia eta Errumaniako beste zazpi erakunde homologok osatzen dute.

Europar Batasunaren Horizon 2020 ikerketa- eta berrikuntza-programak finantzatuta, proiektuaren helburua balio-kate berriak garatzea izan da, “Blue Growth” arloan berrikuntza eta lankidetza bultzatzeko. “Blue Growth” Europan ekonomia suspertzeko Europako Batzordearen estrategia da, Itsas Ekonomiarekin edo Ekonomia Urdinarekin lotutako arloetan inbertsioa eta berrikuntza teknologikoa indarberrituz.

Esparru horretan, Galatea proiektuak 2,2 milioi euro baino gehiago esleitu dizkie nazioarteko 23 proposameni; horietatik 6 Euskadiko Mugikortasun eta Logistika Klusterrak kudeatutako ekimenak izan dira, eta eskuragarri dauden funtsen % 33 lortu dute. Bestalde, Fernando Zubillagak, Mugikortasun eta Logistika Klusterreko gerenteak, esan du aukera paregabea dela gure ETEen proposamen berritzaileei laguntza ekonomikoa emateko, Europar Batasunetik datozen funtsekin. Eta gaineratzen zuenez, Kluster gisa, horrelako deialdi eta partzuergoei adi jarraituko diegu gure enpresen parte-hartzea sustatzeko.

Portuak, ontziak, ontziolak eta ikuskapen adimendunak
Laguntzaren xede ziren lanak lau lineatan antolatzen ziren: portu adimendunak, ontzi adimendunak, ontziola adimendunak eta itsas ikuskapena. Programa honek Izurun, Nuuk eta Zenialabs bazkideen laguntza jaso du, onuradun gisa. Horiekin batera, klusterrak Caponneto Hueber, Inkoa eta SeaRebbel enpresen parte-hartzea koordinatzen zuen, bai eta Bilbao Portlab enpresaren lankidetza ere.

Izurun proiektuan parte hartu zuen, eta portu-prozesu inalogistikoak optimizatu nahi zituen, IoT teknologia, sentsorika eta datuen analisia erabiliz. Nuuken lana larrialdi-egoerak denbora errealean gainbegiratzera bideratuta zegoen, sute, erreskate eta petrolio-isuri kasuetan zentratuta. Zenialabsen proiektuaren helburua, berriz, edukiontziak ikuskatzeko prozesuak automatizatzea zen, adimen artifiziala eta robotikoa aplikatuz, besteak beste. Caponneto, Inkoa eta SeaRebbel proiektuen helburua zen hidrogenoz bultzatutako bidaiarien ontzien abiadura- eta irismen-errendimendua hobetzea; uraren kutsadura denbora errealean neurtzea eta ontziko sistemara transmititzea; eta interfaze bat eskaintzea “nabigazio erraza” kontzeptua errazteko, hurrenez hurren.

Gaur egun, Mugikortasun eta Logistika Klusterra 13 berrikuntza-proiektutan ari da lanean, 77 milioi euroko balioarekin. Proiektua garatzeko 39 milioi euro lortu dira, eta horietatik 2,3 milioi Euskadira bideratu dira.

Partekatu

Beste berri batzuk