ITP Aero hiriko eta eskualdeko mugikortasunerako propultsio elektrikoko sistemei buruzko I+Gko bi proiekturen buru da

Albisteak, Bizkaia

13 milioi euroko aurrekontuarekin, konpainiak I+Gko bi proiektu osagarri aitzindari gidatuko ditu, Espainian egindako aerotaxientzako lehen propultsio-sistemak garatzeko.

Mugarri hori beste urrats bat da ITP Aeroren merkatua dibertsifikatzeko estrategian

ITP Aerok hiriko eta eskualdeko mugikortasunerako propultsio elektrikoko sistemei buruzko I+Gko bi proiektu gidatzen ditu, guztira 13 milioi euroko aurrekontuarekin, eta Espainian ezaugarri horiek dituzten lehen propultsio-sistemak izango dira.

Lurreko propultsio-sistemen elektrifikazioak teknologia- eta fabrikazio-heldutasun maila handiak lortu dituen arren, aireko garraioari aplikatu beharreko segurtasun- eta dentsitate energetikoko baldintza zorrotzek zaildu egiten dute sektorean propultsio elektrikoa erabiltzea. Horregatik, ITP Aerok aireko garraio-sistema iraunkorragoak ahalbidetuko dituzten teknologia disruptiboak garatzearen alde egiten du. Horrela, konpainia aeronautikoak, sistema osoa integratzeko helburuarekin, 60 eta 600 kilowatt bitarteko potentzia maila duten propultsio-sistemen bost aldaera desberdin lortu nahi ditu. Hiriko eta eskualdeko mugikortasun elektrikoaren sektorea hazten ari den merkatua izango da datorren hamarkadan, eta ITP Aero aurreikusten den eskarirako teknologikoki prestatzen ari da.

Zero isuriko propultsio elektrikoko sistema horiek hiri-mugikortasuneko eta hiriarteko mugikortasuneko aplikazioetara bideratuko dira, hala nola aerotaxietara. Horiek hiriak aireportuekin azkar konektatzeko zerbitzuak, hiri barruko eta arteko joan-etorriak, larrialdi-zerbitzuak eta eragiketa logistikoak eskaini ahal izango dituzte. Potentzia-maila altuan, banatutako propultsio elektrikoko sistema horiek irismen mugatuko eskualde-aplikazioetan erabili ahal izango dira. Bigarren fasean, eta ITP Aeroren teknologia disruptiboa garatzeko planarekin bat etorriz, konpainiak mota horretako propultsio-sistemak hibridatzea aurreikusi du, eskualdeko hegazkingintzan erabiltzeko.

Erlantz Cristóbalek, ITP Aeroren zirkuituak, honako hau adierazi du: “ITP Aeron konpromisoa dugu sektore aeronautikoaren deskarbonizazioarekin eta banatutako propultsio elektrikoa funtsezko teknologia da hori lortzeko. Proiektu horiek mugarria dira merkatua dibertsifikatzeko gure estrategian, eta hamarkada honen amaierarako mota horretako aireontzien eskaria asko garatuko dela aurreikusten dugu, urtean 300 eta 600 aireontzi arteko zifretara irits baitaitezke “.

Bi proiektuak lankidetza publiko-pribatuari esker garatzen ari dira. Zehazki, Irekitzeak izeneko proiektua Espainiako Zientzia eta Berrikuntza Ministerioari atxikitako Teknologia Garapen eta Berrikuntzarako Zentroak (CDTI) diruz laguntzen du, “Programa Teknologiko Aeronautikoaren” bidez, Berreskurapen, Eraldaketa eta Erresilientzia Planaren esparruan. ITP Aeroz gain, Ingeteam, Egile, Zeleros, Umiles-Next, Tecnalia, CTA, CEIT, Mondragon Unibertsitatea eta UPValentzia bezalako zentro teknologiko eta unibertsitateek ere parte hartzen dute.

Era berean, Preludio izeneko proiektua Eusko Jaurlaritzaren Hazitek 2022 I+Gri laguntzeko programak diruz laguntzen du. Programa horretan, ITP Aeroz gain, honako hauek parte hartzen dute: Ingeteam, Alconza, Antec, Suprasys, Egile, zentro teknologikoak eta unibertsitateak, hala nola Tecnalia, CTA, CEIT, Mondragon Unibertsitatea, IKERLAN eta IRDE.

Partekatu

Beste berri batzuk