Zuhaizti haur eskola: 20 urteko esperientzia pedagogia aktiboetan Zamudio/Derio Campusean

Albisteak, Bizkaia

Zuhaizti haur eskolan, Euskadiko Parke Teknologikoko Zamudio/Derio Campuseko 107. eraikinean, hezkuntza-berrikuntza ez da kontzeptu bat soilik, haurren eguneroko jardunaren funtsezko zutabea baizik

Zuhaizti haur eskolan konpromisoa hartu dute haurren garapenari buruzko azken ebidentzia zientifikoetan oinarritzen den hezkuntza eskaintzeko, haur bakoitzak bere beharretara egokitutako eta potentzial bakarrera egokitutako hezkuntza-esperientzia jasoko duela ziurtatuz. Horregatik, hurbiletik jarraitzen dituzte neurozientzian, garapenaren psikologian eta pedagogian egindako ikerketa berrienak, hezkuntza-estrategiak diseinatzeko.

Onartzen dute ez daudela bi adingabe berdin, eta, beraz, beren programak haur bakoitzaren indibidualtasuna errespetatzeko eta sustatzeko diseinatuta daudela. Jarduerak haur bakoitzaren trebetasunen, interesen eta beharren arabera egokitzen dituzte, haien ikaskuntza aktiboa eta esanguratsua sustatuz, eta adingabeak beren ikaskuntzaren protagonista izatera animatzen dituzte, interesa pizten dieten materialak eta jarduerak hautatuz, gure hezitzaileen gidaritzapean.

Bere metodologiak ikaskuntza aktiboan jartzen du arreta, non haurrek esploratzen, esperimentatzen eta deskubritzen duten, pedagogia aktiboetan oinarrituz. Pedagogia aktibo horiek adingabeak ikasketa-prozesuaren erdigunean jartzen dituzten hezkuntza-ikuspegiak dira. Ezagutzen hartzaile pasiboa izan beharrean, haurrak parte-hartzaile aktibo bihurtzen dira, beren ikaskuntza deskubrituz, esploratuz eta eraikiz, ingurunearekin, ikaskideekin eta hezitzaileekin elkarreraginaren bidez.

Pedagogia Aktiboen Oinarrizko Printzipioak

Haurrak protagonista
Pedagogia aktiboen abiapuntua da adingabe bakoitza bakarra dela, bitxikeriak, interesak eta ikasteko erritmo propioak dituela. Horrek esan nahi du haien ekimena, autonomia eta sormena errespetatu eta sustatu behar direla, eta aurkikuntza-prozesuan gidatu.
Eginez ikasi
Irakaskuntza tradizionalean soilik oinarritu beharrean, pedagogia aktiboek esperientzia praktikoaren bidezko ikaskuntza sustatzen dute. Haurrek inguratzen dituen mundua ukitzen, manipulatzen, esperimentatzen eta zuzenean inplikatzen dute.
Hezitzailearen zeregina
Hezitzaileak ez dira ezagutzaren transmisore hutsak, ikaskuntza-prozesuarekin batera doazen gidariak eta behatzaileak baizik. Haurrei gogoeta egiten, galderak egiten eta beren erantzunak aurkitzen laguntzen diete.
Irakasten duen ingurunea
Hezkuntza-espazioak kontu handiz diseinatzen dira «hirugarren hezitzaile» bihurtzeko, esplorazioa eta ikaskuntza sustatzen duten estimuluak eskainiz. Giroko elementu bakoitza modu autonomoan deskubritzera gonbidatzeko pentsatuta dago.
Ikastetxean, hezkuntza-praktika aberasten duten hainbat pedagogia aktiboren printzipioak aplikatzen dituzte:

Montessori: Haur bakoitzaren autonomian, ikaskuntza praktikoan eta erritmoarekiko errespetuan oinarritua
Reggio Emilia: Esplorazioan, artean eta parte-hartze aktiboan oinarritua.
Pikler: Mugimendu askean eta garapen motor eta emozionalaren etapa naturalekiko errespetuan zentratua.
Pedagogia aktiboek haur zoriontsuak, autonomoak eta etengabeko ikaskuntzarako pentsamolde irekia dutenak prestatzeko aukera ematen dute. Beren hezkuntzan paper aktiboa ematen dietenez, ezagutzak eskuratzen ez ezik, bizitzako erronkei arrakastaz aurre egiteko beharrezkoak diren trebetasunak eta balioak garatzen ere laguntzen diete.

Pedagogia horiekin egindako lanari esker, familiek ere onura argiak ekartzen dituzte, hala nola seme-alabengan konfiantza handiagoa izatea, familia-komunikazioa hobetzea eta heziketa errespetuzkoa eta aktiboa izatearen garrantziaz kontzientzia handiagoa izatea. Horrek indartu egiten du haur-hezkuntzak adingabeak ez ezik gizartea ere eralda dezakeela dioen ikuspegia.

Laburbilduz, bere metodologiaren emaitzak kalitatezko hezkuntzarekin duen konpromisoaren isla dira, zeinak aukeraz betetako etorkizunerako oinarriak ezarriko dituen. «Harro gaude munduari aurre egiteko prestatuta ez ezik, mundua hobetzeko prest dauden haurrak prestatzeaz».

Zentroaren bihotza bere hezkuntza-taldea da, goi-mailako prestakuntza duten eta haur-hezkuntza maite duten profesionalen taldea. Haien prestakuntza, esperientzia eta ikaskuntzarekiko eta berrikuntzarekiko etengabeko konpromisoa funtsezkoak dira adingabeei ahalik eta hezkuntza-esperientziarik onena eskaintzeko. Bere hezitzaile guztiak Montessori, Reggio Emilia eta Pikler metodologietan trebatuta daude, ikuspegi bakoitza zorroztasunez eta sentikortasunez aplikatzen dela ziurtatuz.

Zentroan, poztasun handienetako bat da «garapenaren lekuko izatea: nola gero eta autonomoago, seguruago eta zoriontsuago bihurtzen diren haientzat sortu dugun giroan. Bere aurrerapena eta poza ikustea da gure eguneroko lana bultzatzen duen motorra, eta bide egokian gaudela baieztatzen du. Gainera, familiekin sortzen dugun lotura bakarra da eta ikasgelatik haratago doa. Gure ikastetxea bigarren etxe bihurtzen da, ez bakarrik haurrentzat, baita familientzat ere. Elkar babesten dugu eta haurrak hazten ikustearen pozak partekatzen ditugu. Izugarri gustatzen zaigu sentitzea familiek aktiboki parte hartzen duten komunitate handi baten parte garela, ingurune bero, hurbil eta kolaboratibo bat sortuz. Gure ustez, zoriontasuna ikaskuntzaren eta garapenaren motorra da. Gure ikastetxean, haur eta familia bakoitzak toki berezi batean dagoela senti dezan egiten dugu lan, non ikasi ez ezik, pozez eta maitasunez ere bizi den».

Partekatu

Beste berri batzuk