Ayesa Ingeniaritzak Limako bide-eraztun periferikoaren zati bat diseinatuko du, 3.300 milioi euroko megaobra

Xehetasunezko ingeniaritza egingo du hamabost kilometroko tartean, Capexaren % 55
Bidesariko autobide berriak hamaika barruti lotuko ditu eta 4,5 milioi pertsonari baino gehiagori egingo die mesede
Ayesak mugarri berri bat jarri du munduko diseinu-ingeniaritza nagusietako bat bezala. Enpresa aktore estrategikoa izango da Limako (Peru) Bide Eraztun Periferikoaren megaproiektuan, 3.300 milioi euroko aurrekontua duen obra. Ferrovial-Sacyr-Accionak osatutako LIMA-CALLAO BIDE partzuergoak ordainpeko autobide horren hiru zatietako baten xehetasunezko ingeniaritza esleitu dio.
34,8 kilometroko hiri-ibilbide berriak Lima eta Callao arteko lotura hobetuko du, hamaika barruti lotuko baititu, eta 4,5 milioi pertsonari baino gehiagori egingo die mesede. 2. zatiak 15,1 kilometro hartzen ditu Tupac Amaru eta Naranjal etorbideen artean, Capexaren % 55, gutxi gorabehera. Ibilbide horretan, Aiesak ingeniaritzako behin betiko ikasketak (EDIak) egingo ditu, gehienez 35 hilabeteko epean.
Mariluz Ramirezek, Ayesako LATAMerako Garraioaren dibisioko zuzendariak, azaldu duenez, “tarte hori berariazko bide gisa diseinatuko da, noranzko bakoitzeko hiru errei izango dituena, eta bi tunel bikoitz, egitura eta horma ugari, enborreko ordainleku bat eta alboko geltoki bat izango ditu, tokiko zirkulazioa errazteko alboetako bideekin batera”.
Proiektu hau hiriko trafikoaren pilaketarako behin betiko irtenbidea da, Ipar Panamerikarra, Hego Panamerikarra eta Erdialdeko Errepidea bezalako funtsezko arteriekiko konektibitatea hobetuz. Halaber, Lima metropolitarreko eta Callaoko hiri-garraioko sistema nagusiekin lotuko da, Limako metroaren 1. linea, 2. linea, 4. linearen adarra, metropolia eta San Juan de Lurigancho-Independencia teleferikoa barne.
Ibilbide berriak teknologia aurreratuak txertatzen ditu diseinuan, hala nola diseinuko informazioa kudeatzeko sistemak (BIM) eta aktiboak eta garraio-sistema adimendunak kudeatzeko sistemak (ITS), azpiegituraren kudeaketa eraginkorra eta segurua bermatzeko.
Haren eraikuntzak 70.000 enplegu baino gehiago sortzea espero da, eskualdearen garapen ekonomiko eta soziala bultzatuz.
Kontratu honek Aiesaren posizioa indartzen du bide-diseinuan, mundu osoan milaka kilometro eginda. Latinoamerikan, bide-emakida handien garapenean nazioarteko ingeniaritza ezagunenetako bat da, hogei erreferentzia baino gehiagorekin, eta Perun hiri-garraioko azpiegitura garrantzitsuen diseinuan esku hartu du, hala nola metroaren 1., 2. eta 4. lineetan eta Limako Bide Berrietan.