Euskadiko Orkestrak aurrera darrai zailtasunak zailtasun

Albisteak, Gipuzkoa

Aurrera jarraitzeko konpromisoarekin ekingo dio Euskadiko Orkestrak Denboraldiaren bigarren zatiari, antolakuntzan ahalegin handia eginez, baina bere publikoarekin konektatuta jarraitzeko asmoarekin

Ekainera arteko programazioa kasuistika, ordutegi eta programa desberdinekin birdiseinatu ostean, orkestrak Denboraldiko ohiko 50 kontzertu beharrean 100 eskainiko ditu guztira, abonatuengana eta publiko guztiarengana iristeko helburuarekin, eta sarrera solte batzuk ere jarriko ditu salgai horretarako

Irailean Denboraldiko kontzertuak hasi zituenetik, Euskadiko Orkestrak aurre egin behar izan die Covid-19aren pandemiari irtenbidea emateko agintariek erabakitako neurri eta murrizketa handiei; horien artean, nabarmentzekoa da 400 lagunentzako edukiera mugatuta dagoela kontzertu-aretoetan. Euskadiko Orkestrak, ahalegin nabarmena eginez, programa bakoitzean 5 izatetik 12ra igotzea erabaki du, abonatuei eta jarraitzaileei lekua egin ahal izateko, eta programetako batzuk berriz diseinatu behar izan ditu. Horren ondorioz, abonatuei lekuz aldatu behar izan zaie arauak aldatu diren bakoitzean edo edukiera, ordutegiak, udalerrien arteko mugikortasuna eta abar murriztu diren bakoitzean.

Oriol Roch Euskadiko Orkestrako zuzendari nagusiaren hitzetan: “Antolaketa konplexu honi heldu diogu asmo handiko bide baten aldeko apustua egin nahi izan duelako Euskadiko Orkestrak, publikoarekin dugun konpromiso argitik abiatuta. Horrekin batera, uste dugu aktibo kultural handia eta bultzada-eragilea dela orkestra gizartearentzat eta horregatik jarraituko dugu ahalegin horretan jarraituko duela. Merezi du”.

Robert Treviñok ildo beretik dio: “Gure helburu komuna, gizarteko edozein kide bezala, gure artean babestea eta zaintzea da. Laguntzarako ideia horrekin jarraitu dugu, Euskadiko Orkestra bezala, pandemiatik nabigatzen gure gizartearen zerbitzura. Gure fisikoa, emozioak eta erakundea bera muturreraino eraman ditugu musika pertsonen bihotzera eramateko eta esperientzia komunitario partekatua bultzatzeko helburuarekin. Horretarako, era guztietako neurriak hartu ditugu: programak bikoiztea, EITBn gure kontzertu guztiak ematea, bideo horiek YouTubera igotzea, etab. Hori guztia aurrez aurreko jarduera bikoizteko asmoz, pertsona bakoitzak orkestra ahal duen moduan goza ahal dezan”.

Datozen hilabeteetako programazioak, ekainera arte, hasiera batean trazatutako lerro batzuk mantentzen ditu, baina beste batzuk aldatu egingo dira. Aldatuko ez direnen artean daude, besteak beste, hiru orkestra zuzendari emakumeren debuta (Ruth Reinhardt, Gemma New eta Anja Bihlmaier), Elkano: Mundubira musika bidelagun proiektuaren bigarren lanaren estreinaldia, Mikel Urquiza bilbotarraren Mis monstruos marinos, eta Vadim Gluzman biolinjole eta Nikolai Lugansky pianojole bakarlari garrantzitsuen parte-hartzea. Programazioaren aldaketen artean, bi abesbatzaren (Easo abesbatza eta Iruñeko Orfeoia) parte-hartzea bertan behera geratu da eta obra sinfoniko batzuk kendu behar izan dira, horiek interpretatzeko corpus musikal handia behar baita. Gaur egun eskatzen diren elkarren arteko distantziak eszenatokian mantentzea ezinezkoa izango litzatekeelako hartu dira neurri horiek. Nobedade aipagarrienak honakook dira: Augustin Hadelich biolinjolea, hasiera batean 19/20 Denboraldian etorri beharrekoa zena; Judith Jauregi pianista; eta Semyon Bychkov zuzendaria. Lehenengoak ez du Iruñean joko, agenda-arrazoiak direla-eta; azken biek, ordea, Iruñean bakarrik joko dute, udazkenean bertan behera utzitako kontzertuak berreskuratzeko. Interpretatu beharreko programei dagokienez, aldaketarik handiena Mahlerren figurari zuzendutako programan gertatu da, alemaniarraren 7. sinfonia, ‘Gaueko abestia’ jo behar baitzuen orkestrak, eta Brucknerren 5. eta 6. sinfoniek ordezkatuko baitute orain. Obra batzuk alde batera utzi dira, eta konposizio organiko edo iraupen txikiagoko beste batzuk sartu dira, indarrean dauden murrizketak betetzen jarraitzeko.

Horrela, orkestra ahalik eta ikusle gehienengana iristen saiatzen da egungo egoeran, betiere kalitatezko programazioari eutsiz. Halaber, unean-unean indarrean dauden murrizketek ezarritako etengabeko aldaketen komunikazioan pazientzia izateko eskatzen jarraitzen du orkestrak, kontzertuei zuzenean eragiten baitiete murrizketok.

Kontzertuen ordutegia:

  • Donostia eta Gasteiz: 17:30 eta 19:30.
  • Bilbo: 17:00 eta 19:30.
  • Iruña: 18:00 eta 20:15.

Partekatu

Beste berri batzuk