CIC energiGUNE aurrera egiten ari da energia-dentsitate handia, segurtasun handiagoa eta diseinu jasangarria duten kostu txikiko bateriako gelaxken garapenean
Euskal zentroa, egoera solidoko Metal – Litio Gen.4b baterien teknologia sustatzeko Horizon Europe programak diruz lagundutako SEATBELT proiektuan ari da parte hartzen. Bateria horiek Metal-Litio-ionezko egungo gailuak ordezteko aurreikuspen onenak dituzte, aplikazio egonkorrek eta elektromugikortasunekoek eskatutako energia-dentsitatearen zehaztapenak betetzeko duten gaitasunarengatik
CIC energiGUNE, energiaren biltegiratzean erreferentea den, eta baterietan, energia termikoko soluzioetan eta hidrogenoaren teknologietan espezializatuta dagoen eta Basque Research & Technology Alliance-BRTAko kidea den euskal ikerketa-zentroa, Europako Batzordearen Horizon Europe deialdian barruan dagoen Europako SEATBELT proiektuan ari da parte hartzen, biltegiratze-industriari prestazio handiak eskainiko dizkioten Metal Litioko anodoan oinarritutako belaunaldi berriko bateria-gelen garapena errazteko.
“Egoera solidoko Gen 4b Metal-Litiozko bateriek, aplikazio egonkorrek eta elektromugikortasunekoek eskatzen dituzten gelaxka-dentsitate grabimetrikoaren zehaztapenak betetzeko espektatiba bikainak dituzte”, ziurtatu du Pedro López-Aranguren proiektuaren CIC energiGUNEko arduradunak. “SEATBELTen helburu nagusia elektromugikortasunaren eta aplikazio egonkorren industriek eskatzen duten guztia eskainiko duen bateria-gelaxka garatzea da, teknologia elektriko horretarako behin betiko urratsa emateko”, ziurtatu du.
Elektrolito hibridoaren barruan dagoen in situ SEATBELTen egoera solidoko litiozko metalezko baterien gelaxka, energia-dentsitate handiak (>380 Wh/kg) eta ziklabilitate luzea (>500 ziklo) lortzeko diseinatuta dago. Era berean, kostu txikiko disolbatzailerik gabeko estrusio-prozesu baten bitartez fabrikatuko da, material berritzaileen konbinazio batekin: litio metaliko fina, elektrolito hibridoa, material kritikorik gabeko material aktibo katodiko segurua eta aluminiozko oso korronte-kolektore fina.
Horrek guztiak baterien material eraginkor eta seguruen belaunaldi berriaren garapenari irekiko dio atea, deskarbonizazioari, jasangarritasunari, eskuragarritasunari eta ekoizpenaren autosufizientziari dagokienez Europak ezarritako irizpideak betez. Izan ere, SEATBELT partzuergoko bazkideen asmoa, 2026rako elektrolito solido, errentagarri eta material jasangarriekin egindako Litiozko bateria ardatz izango duen EBko tokiko industriaren sorkuntza erraztea da.
SEATBELTen barruan, CIC energiGUNEk prozesuaren alderdi erabakigarrietan lagunduko du, hala nola halurozko elektrolito superioniko berrien sintesian, haluro elektrolitoaren in situ karakterizazio fisiko-kimiko eta estrukturalean, garraio ionikoaren propietateetan eta interfazearen analisiari aplikatutako modelatze atomistikoaren kalkuluetan.
CIC energiGUNEz gain, kontinenteko 19 erakunde, enpresa eta ikerketa zentrok hartzen dute parte SEATBELT proiektuan, CNRS – Centre National de la Recherche Scientifique buru dutela. Nabarmentzekoa da, CIC energiGUNEz gain, euskal ikerketa-ekosistemako beste ordezkari batzuk ere badaudela, hala nola Polymat eta EHU, bai eta Europako industriako eragile garrantzitsuak ere, Renault eta Blue Solutions, besteak beste.